Η Βίκη Βελλοπούλου σπούδαζε γαλλική φιλολογία αλλά στην πορεία κατάλαβε ότι θέλει να ασχοληθεί με το σινεμά. Έτσι άλλαξε τις σπουδές της. Με το ντοκιμαντέρ ασχολείται από τότε που βρέθηκε στη Γαλλία για μεταπτυχιακό και το πρώτο που γύρισε ήταν μια καταγραφή ανθρώπων που ασχολούνται με μπονσάι. Το 2000 επέστρεψε στην Ελλάδα για να κάνει μία ταινία μικρού μήκους και έτσι ξεκίνησε ένα «ταξίδι» που έχει αποδειχτεί ιδιαίτερα γοητευτικό. Από τότε έχει κάνει πολλές ταινίες και διάφορα ντοκιμαντέρ. Τα ταξίδια ήταν πάντα μέρος της ζωής της έτσι κι αλλιώς, δεν θα μπορούσε να ζήσει χωρίς αυτά. Είχε την τύχη να ταξιδέψει σε όλον τον κόσμο όταν η ταινία της «Αρκούδα» επιλέχτηκε να παιχτεί σε διάφορα φεστιβάλ σε 35 χώρες του κόσμου.
Ο Γιαννούλης Χαλεπάς γεννήθηκε στον Πύργο της Τήνου το 1851 και διαμορφώθηκε μέσα σε μια οικογένεια φημισμένων τηνίων μαρμαρογλυπτών. Ο πατέρας και ο θείος του διατηρούσαν εργαστήρι μαρμαρογλυπτικής με υποκαταστήματα στη Σμύρνη, στο Βουκουρέστι και στον Πειραιά. Ο πατέρας του τον ξεχώριζε ως πρωτότοκο από τα πέντε αδέλφια του και τον προόριζε ως συνεχιστή της επιχείρησης.
Μεγαλώνοντας, θα αγαπήσει το μάρμαρο, όχι σαν το μέσο που θα του αποφέρει χρήματα, αλλά σαν το υλικό που πάνω του θα λαξέψει τις ζωηρές εικόνες του μυαλού του. Η ρήξη με τον πατέρα του ήρθε, αλλά ο Γιαννούλης κατάφερε να πετύχει το στόχο του. Να πάει στο Σχολείον των Τεχνών (την μετέπειτα Ανωτάτη Σχολή Καλών Τεχνών) με δάσκαλο τον Λεωνίδα Δρόση και από το 1872, με υποτροφία του Ιερού Ιδρύματος Ευαγγελιστρίας Τήνου, να συνεχίσει στην Ακαδημία του Μονάχου.
Τη ματαίωση όλων των επόμενων παραστάσεων για την παραγωγή «Θεσμοφοριάζουσες» του Αριστοφάνη σε σκηνοθεσία Γιώργου Κιμούλη, ανακοίνωσε ο θεατρικός οργανισμός Ακροπόλ.
«Δυστυχώς η παράσταση δεν έτυχε της ανάλογης ανταπόκρισης από το κοινό με αποτέλεσμα η μέχρι σήμερα οικονομική ζημία να είναι μεγάλη και να μην μας επιτρέπει τη συνέχισή της. Όλες οι συμβατικές υποχρεώσεις της Ακροπόλ Α.Ε. προς τους συνεργάτες και συντελεστές της παράστασης θα ικανοποιηθούν στο ακέραιο» αναφέρει η ανακοίνωση του οργανισμού .
απ’ τη σοφία»
Για να θυμηθούμε τον αιρετικό και υπέροχο E. E. Cummings που έφυγε απο τη ζωή σαν σήμερα, 3 Σεπτεμβρίου του 1962, η Μαρία Τσάκος μεταφράζει μια συντομευμένη εκδοχή του άρθρου της βιογράφου του Susan Cheever με τίτλο The Prince of Patchin Place (Vanity Fair, τεύχος Μαρτίου 2014), ενώ ο Χάρης Βλαβιανός επιλέγει για το dim/art ένα ποίημα από τη συλλογή «λοιπόν ας φιληθούμε – ερωτικά ποιήματα» (Εκδ. Πατάκη – 2014, μτφρ. Χάρης Βλαβιανός, Γιάννης Δούκας).
Ο Ανδρέας Εμπειρίκος εκτός από ποιητής, ήταν πεζογράφος, φωτογράφος και ψυχαναλυτής. Γεννημένος στη Μπράιλα της Ρουμανίας, εγκαταστάθηκε στην Ελλάδα το 1902 και αργότερα παρακολούθησε μαθήματα φιλοσοφίας και αγγλικής φιλολογίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών και στο King's College του Λονδίνου.
Έναν ακόμη σημαντικό υπέρμαχο για την επιστροφή των Μαρμάρων του Παρθενώνα αποκτά η χώρα μας, τον Βρετανό αρθρογράφο Τζόναθαν Τζόουνς, ο οποίος, με άρθρο του που δημοσιεύτηκε στη Guardian, εκθείασε το νέο Μουσείο της Ακρόπολης και υπογράμμισε την ανάγκη να επιστραφούν τα γλυπτά στον τόπο από τον οποίο αποσπάστηκαν.
Με αρχαία ελληνική τραγωδία και μάλιστα την πασίγνωστη Μήδεια του Ευριπίδη ξεκινούν από το Σεπτέμβριο οι μεταδόσεις παραστάσεων του Εθνικού Θεάτρου της Αγγλίας στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών.
Γράφει η Μαίρη Αδαμοπούλου στα σημερινά Νέα
Το αβίαστο χειροκρότημα του κόσμου κέρδισε η σκηνοθετική πρόταση του Κώστα Φιλίππογλου για δύο βράδια στο αρχαίο θέατρο που για πρώτη φορά στο πλαίσιο του φετινού Φεστιβάλ δεν δίχασε το κοινό και έφερε στην ορχήστρα ονόματα καταξιωμένα και αναγνωρίσιμα.
Φιλοξενία ιστοσελίδας Operon